გაკვეთილის
გეგმა
მასწავლებლის სახელი
გვარი, პირადი ნომერი: ცირა ასათიანი
საგანი: ფიზიკა
სწავლების საფეხური/კლასი: მე-8 კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:
12 მოსწავლე სსსმ მოსწავლე არ არის
გაკვეთილის თემა:
ელექტრული დენი
გაკვეთილის
მიზანი:
·
მოსწავლემ
შეძლოს , გამტარებში თავისუფალი ელექტრონების მოძრაობის თავისებურებისა და ელექტრული დენის წარმოქმნის პირობების გაანალიზება.
·
სწორად
შეაჯამოს ექსპერიმენტისა და დისკუსიის შედეგები და პრეზენტაციით წარმოადგინოს ნამუშევარი.
გრძელვადიანი
მიზანი
მოსწავლემ
შეძლოს, მიღებული ინფორმაცია ელექტრული დენის შესახებ, გამოიყენოს ყოფა-ცხოვრებაში
N
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების
ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო (წთ)
|
1
|
საორგანიზაციო
საკითხების მოწესრიგება
მოსწავლეებისათვის დადებითი
განწყობის შექმნა და საორგანიზაციო საკითხების მოგვარება. გაკვეთილის თემისა და მიზნის
წარდგენა.
|
ვერბალური კომუნიკაცია
|
მთელი კლასი
|
ქცევის წესები, შეფასების რუბრიკა
|
2 წუთი
|
2
|
საშინაო
დავალების- ვიდეოგაკვეთილის განხილვა.
მოსწავლეების პასუხებზე დაყრდნობით
მასწავლებელი ავსებს წინასწარ შედგენილ ცხრილს.
|
ფრონტალური
გამოკითხვის მეთოდი
|
მუშაობა მთელ კლასთან.
|
დაფა
,ცარცი თვალსაჩინოება
ფორმატზე დატანილი ცხრილი.
|
5წუთი
|
3
|
ექპერიმენტი
საკლასო ოთახის შუაში წინასწარ
მოწყობილია გაკვეთილის თემის შესაბამისი ლაბორატორიული სივრცე
( აღჭურვილია
საჭირო რესურსებითა და კომპიუტერით „ ვირტულური ლაბორატორია“)
მასწავლებელი აცნობს მოსწავლეებს
ლაბორატორიაში მუშაობის წესებს და ყურადღებას ამახვილებეს უსაფრთხოების წესებზე.
მოსწავლეები დამოუკიდებლად ატარებენ
ცდებს და აკეთებენ ჩანაწერებს.
მასწავლებელი საჭიროების შემთხვევაში ეხმარება მათ და აძლევს
კონსტრუქციულ უკუკავშირს
შეფასება: განმავითრებელი
|
თანამშრომლობითი სწავლების მეთოდი,
სამეცნიერო პრაქტიკა-ექსპერიმენტის
ჩატარების მეთოდი.
|
მუშაობა მთელ კლასთან
|
ელექტროსტატიკური მანქანა, ვოლტმეტრი, კომპიუტერი,
ლიმონი,
სპილენძისა და ალუმინის, ჩხირები.
თაბახის ფურცლები
|
12წუთი
|
4
|
დისკუსია
მასწავლებელი წარმართავს დისკუისას
შემდეგი კითხვების საშუალებით:
1 როგორ მოძრაობს თვისუფალი ელექტრონი 2 რატომ დაშორდა ერთმანეთს ელექტროსტატიკური მანქანის ბურთულებიბურთულები?
3 რატომ შევაერთეთ
ვოლტმერტი ელექტროსტატიკურ მანქანაზე?
4. .ვირტუალურ ლაბორატორიაში ცდის ჩატარებისას რატომ არტყამს დენი ჯონს სახელურზე ხელის შეხებისას ?
5.ვირტუალურ ლაბორატორიაში ცდის ჩატარებისას რა შემთხვევაში და რატომ აფეთქდა ნათურა?
5.თქვენი აზრით, რატომ დაერქვა დენს „ელექტრული“?
6. თუ სპილენძისა და ალუმინის ნაცვლად ავიღებთ
პლასტმასისა და ხის ფირფიტებს ელექრტოსტატიკურ მანქანაზე შეერთებული ვოლტმეტრი აჩვენებს თუ არა ძაბვას
?
7. რა გარემოებაა მნიშვნელოვანი გამტარში
ელექტრული დენის გავლისას.?
მასწავლებელი
აძლევს შესაბამის უკუკავშირს.
|
სამეცნიერო პრაქტიკა-არგუმენტოირებული
მსჯელობა
|
მუშაობა მთელ კლასთან.
|
წინასწარ მომზადებული თაბახის
ფურცელი კითხვებით
|
10წუთი
|
6
|
მიღებული ინფორმაციის შეჯამება და წარმოდგენა პრეზენტაციით
მასწავლებელი სვამს კითხვას:
რატომ არის ელექტრო სადენებში
სპილენძისა და ალუმინის მავთული და რატომ არის მნიშვნელოვანი ქსელში ძაბვის არსებობა.
მოსწავლეები ერთობლივად შეაჯამებენ ვიდეო გაკვეთილიდან და გაკვეთილის მსვლელობისას მიღებულ ინფორმაციას და გააკეთებენ ნამუშევრის პრეზენტაციას.
შეფასება:განმავითარებელი და განმსაზღვრელი შეფასება
|
ჯგუფური მუშაობის მეთოდი
|
ჯგუფური
|
დიდი ფორმატი , ფერადი ფანქრები,
მარკერები
|
12 წუთი
|
8
|
გასასვლელი ბარათები
მოსწავლეები ავსებენ გასასვლელ ბარათებს
|
მეტაკოგნიციის მეთოდი
|
მთელი კლასი
|
გასასვლელი ბარათები
|
3 წთ
|
საშინაო დავალება
მე-8 კლასის ფიზიკის ამოცანათა
კრებულიდან N22.1, N22.2 N22.3
|
1წთ
|
||||
7
|
სარეზერვო აქტივობა:
„ფერადი ამოცანები“
ფერად ფურცლებზე დაწერილია სხვადასხვა სირთულის ამოცანები
და შეკითხვები . მასწავლებელი მოსწავლეს
აძლევს მზაობის შესაბამის ამოცანას, რომელსაც ინდივიდუალურად პასუხობენ.
|
ინტერაქტიული
სწავლების მეთოდი
|
მთლი კლასი
|
ფერადი ფურცლები
რომელზეც დატანილია ამოცანები და შეკითხვები
|
2-5 წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები:
ფიზ.VIII.7
მოსწავლეს შეუძლია მარტივი ელექტრული და მაგნიტური მოვლენების კვლევა
კვლ.VIII.2
მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი პროცედურის განხორციელება/ მონაცემების აღრიცხვა
შედეგი თვალსაჩინოა,
თუ მოსწავლე:
·
იყენებს შესაბამის მასალას ან/და აღჭურვილობას და ატარებს დაგეგმილ ცდას უსაფრთხოების წესების დაცვით;
·
აწარმოებს დაკვირვებას ან /და გაზომვებს, აღრიცხავს
მონაცემებს;
·
ატარებს ცდებს ნივთიერების ელექტროგამტარებლობაზე დასაკვირვებლად, აანალიზებს და გამოიტანს შესაბამის დასკვნებს;
·
ხსნის ყოველდღიურ ცხოვრებაში მოხმარებული ელექტრული ხელსაწყოების მოქმედების პრინციპს და პოულობს ელექტრობასთან დაკავშირებული კონკრეტული პრობლემების გადაჭრის გზებს;
შეფასება:
განმავითარებელი, განმსაზღვრელი
გასასვლელი ბარათები
შეფასების ანალიტიკური რუბრიკა
თარიღი: 1 მაისი 2019წ
კრიტერიუმი
|
0
|
1
|
ნამუშევრის შინაარსის სტუქტურულად გამართულობა და შესაბამისობა
გაკვეთილის თემასთან
|
ნამუშევარი
შინაარსობრივად არ არის კონსტრუირებული და არ შეესაბამება გაკვეთილის თემას
|
ნამუშევარი
შინაარსობრივად კონსტრუირებულია და შეესაბამება გაკვეთილის თემას
|
ნამუშევრის ორიგინალურობა
|
ნამუშევარში
არ არის გაფორმებული და შეიცავს მხოლოდ ტექსტს
|
ნამუშევარში
გაფორმებულია და არ შეიცავს მხოლოდ ტექსტს
|
შეფასებსის
ანალიტკური რუბრიკა აქტივობებისთვის
შეფასების რუბრიკა აქტივობა: დისკუსია და ექსპერიმენტისთვის
კრიტერიუმი
|
არადამაკმაყოფილებელი
(1
ქულა)
|
დამაკმაყოფილებელი
(2
ქულა)
|
კარგი
(3
ქულა)
|
ძალიან
კარგი
(4ქულა)
|
ჩართულობა
|
არ
მონაწილეობს აქტივობებში ან მონაწილეობს ძალიან იშვიათად.
|
იშვიათად
მონაწილეობს აქტივობებში და შეაქვს უმნიშვნელო წვლილი აქტივობების მსვლელობაში.
|
უმეტესად მონაწილეობს
და
ჩართულია
.აქტივობებში
|
აქტიურად
ჩართულია და შეაქვს მნიშვნელოვანი წვლილი აქტივობებში.
|
თნამშრომლობა
|
აქტივობების
დროს არ თანამშრომლობს ან თანამშრომლობს ძალიან იშვიათად თავისი თანაკლასელებთნ.
|
იშვიათად
თანამშრომლობს ჯუფის წევრებთან აქტივობების
მსვლელობისას.
|
ხშირად
თანამშრომლობს
თანატოლებთან
ჯგუფური
თუ იდივიდუალური მუშაობის დროს.
|
ყოველთვის
აქტიურად თანამშრომლობს
თნაკლასელებთან
|
ანალიზის უნარი
|
ვერ
აანალიზებს წარმოდგენილ მონაცემებს.ვერ აკეთებს გამოთვლებს.
|
იშვიათად აანალიზებს წარმოდგენილ მონაცემებს.აწარმოებს
გამოთვლებს.
|
უმეტესადაანალიზებს
წარმოდგენილ მონაცემებს. აწარმოებს გამოთვლებს. შეაქვს წვლილი დიაგრამის შედგენიში.
|
აანალიზებს
წარმოდგენილ მონაცემებს. აწარმოებს გამოთვლებს. და ადგენს დიაგრამას.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий