სასწავლო პროექტი: „ავად არის
დედამიწა სიცხე აქვს!“
პედაგოგი: ცირა ასათიანი თემა: თბოგადაცემა
და
მისი
სახეები.
სათბურის ეფექტი.
საგანი
|
ფიზიკა
|
|
მიზნორივი ჯგუფი
|
მე-8 კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა 12 |
|
პრობლემის ანალიზი:
|
მოსწავლეთა შედეგების მონიტორინგის საფუძველზე ვთვლი, რომ მოსწალეებს ესაჭიროებოდათ
დამატებითი აქტივობები ცოდნის განმტკიცებისათვის
და დამატებითი ინფორმაციის მიღებისთვის. ამას
საგაკვეთილო დროის სიმცირე და არასაკმარისი რესურსებიც ემატება. აქვე მინდა ავღნიშნო, რომ ამ საკითხმა დიდი ინტერესი გამოიწვია მოსწავლეებში
და სწორედ,ამიტომ გადავწყვიტე გამომეყენებინა
პროექტული სწავლება.
პროექტული სწავლებისას მოსწავლეებს
უღვივდებათ ინტერესი აღნიშნული საკითხისადმი
და უნვითარდებათ მაღალი სააზროვნო უნარები( ანალიზის, კრიტიკული აზროვნების, ტრანსფერის
უნარები) .
ჩემი მოსწავლეები აზერბაიჯანელი ბავშვები არიან,ამიტომ
აქტივობების დაგეგმვისას ვითვალისწინებდი მათ ენობრივ ბარიერს და თვითშეფასების შედარებით
დაბალ დონეს რაც ასაკისა და არასაკმარისი გამოცდილების შედეგიცაა.პროექტი არ მოიცავს
მხოლოდ გაკვეთილს და ის მრავალფეროვანი აქტივობებით არის დატვირთული (ჯგუფური მუშაობა,
ექსკურსია, ატარებენ კვლევას და სხვა) ეს
კი მოტივაციასა და მაქსიმალურ ჩართულობას
განაპირობებს .
მოსწავლეები იღენენ დამატებით
ცოდნას და გამოცდილებას.
|
|
სასწავლო მიზანი:
|
·
მოსწავლემ
შეძლოს , მიზანმიმართულად გაანალიზოს თბოცვლის პროცესის გავლენა გარემოს კლიმატის
ჩამოყალიბებაზე შექმნას თემის შესაბამისი საინფორმაციო ბანერები და სლაიდ შოუ, შედეგები წარმადგინოს
საკლასო გამოფენაზე პეზენტაციით.
·
მაღლი სააზროვნო უნარების განვითრება
|
|
მოსალოდნელი შედეგი
|
შედეგი თალსაჩინოა
თუ:
მოსწავლემ შეძლო და მიზანმიმართულად გაანალიზა
თბოცვლის პროცესის გავლენა გარემოს კლიმატის ჩამოყალიბებაზე, შექმნა თემის
შესაბამისი საინფორმაციო ბანერები და სლაიდ
შოუ, შედეგები წარმადგინა საკლასო გამოფენაზე პეზენტაციით.
|
|
კავშირი მოსწავლის მიმდინარე სამუშაოებთან
|
კვლ.VIII.4.
|
|
ამოცანები
|
1. ლიტერაურის
გაცნობა
2. კვლევა
„ დაკვირვება ბუნებაზე“
3. ექსკურსია
4. შეჯამება: ესე და ნახატები
5. საკლასო საინფორმაციო გამოფენა „ ავად არის დედამიწა სიცხე აქვს!“
|
|
აქტივობები
|
1. ლიტერატუტის
გაცნობა
·
სახელმძღვანელოში მოცემულ ტექსტზე მუშაობა
·
კლასის დაყოფა ჯგუფებად და შესაბამისი დავალებების
გადანაწილება( ინფორმაციის მოძიებას სხვადასხვა
წყაროდან)
·
ჯგუფების
მიერ ელექტრონული პორტფოლიოების შექმნა და
წარმოება( მოძიებული ინფორმაციის დახარისხებისთვის)
·
მოსწავლეთა
შედეგებზე დაკვირვება და მონიტორინგი ( დაკვირვების ჟურნალი)
2.
კვლევა“დაკვირვება
ბუნებაზე
„ ჩემი პირველი მეცნიერული კვლევა“
·
კვლევის
საორგანიზაცოი საკითების მოგვარება
·
პროექტის
განმავლობაში დაკვირვება გარემოზე,ჩანაწერების წარმოება, ამინდის მონიტორინგი, ჟურნალ:„ ჩემი პირველი მეცნიერული კვლევა“ წარმოება
3. ექსკურსია ფიზიკის მუზეომში „ექსპერამენტორიუმში“
·
საორგანიზაციო
საკითხების მოგვარება
·
ვიზიტი მუზეუმში
·
ფოტო და ვიდეო
მასალის შეგროვება( მუზეუმის ადმინისტრაციასთან შეთანხმებით)
·
დისკუსია
ექსკურსიის პროცესში
·
პიკნიკი
·
გადაღებული
ფოტო და ვიდეო მასალების შეტანა პორტფოლიოებში.
·
მოსწავლეთა აქტიურობისა და ჩართულობის მონიტორინგი(
დაკვირვების ჟურნალი)
4.
შეჯაამება:
მუშაობა ჯგუფებში
·
ესე (პროექტზე მუშაობისას მიღებული ინფორმაციის ანალიზის
საფუძვეზე)
·
პორექტზე
მუშაობისას მიღებული შთაბეჭდილებების ნახატით გადმოცემა
·
მოსწავლეები
ჯგუფებში პორტფოლიოების დახმარებით ქმნიან
ელექტრონულ საინფორმაციო სლაიდ შოუს „ დედამიწა
ავად არის სიცხე აქვს.
·
სადემონსტრაციო სივრცეების
მოწყობა
·
მოსწავლეთა
თანამშრომლობისა და ჩართულობის მონიტორინგი(დაკვირვების
ჟურნალი)
5.
საკლასო გამოფენა „გაუფრთხილდეთ დედამიწას“
·
საორგანიზაციო
საკითხების მოგვარება
·
ჯგუფები აკეთებენ ნამუშევრებისა( ბანერზე
დატანილი ესეები, ნახატები)
და საინფორმაციო
სლაიდ შოუს პრეზენტაციას.
მოსწავლეთა შედეგების მონიტორინგი( დაკვირვების ჟურნალი)
|
|
სამოქმედო გეგმა
|
პოექტი
გრძელდება: 18დღე
1. ლიტერატუტის გაცნობა
·
სახელმძღვანელოში
მოცემულ ტექსტზე მუშაობა
·
კლასის დაყოფა ჯგუფებად და შესაბამისი დავალებების
გადანაწილება( ინფორმაციის მოძიებას სხვადასხვა
წყაროდან)
·
ჯგუფების
მიერ ელექტრონული პორტფოლიოების შექმნა და
წარმოება( მოძიებული ინფორმაციის დახარისხებისთვის)
2. ექსკურსია
თსუ-ს ფიზიკის მუზეუმში „ექსპერიმენტარიუმში“
·
საორგანიზაცი
საკითხების მოგვარება
·
ვიზიტი მუზეუმში
·
გადაღებული
ფოტო და ვიდეო მასალების შეტანა პორტფოლიოებში.
3. კვლევა „ ჩემი პირველი მეცნიერული
კვლევა“
·
კვლევის
საორგანიზაცოი საკითების მოგვარება
·
კვლევის
მიხედვით ჟურნალის წარმოება
·
სლაიდშოუ
შექმნა.
4.
საკლასო გამოფენა „გაუფრთხილდეთ დედამიწას“
·
სადემონსტრაციო სივრცის
მომზადება
·
გამოფენა
და პრეზენტაცია
|
1 დღე
2-3დღე
2-3 დღე
1დღე
1დღე
1დღე
1დღე
მთელი
პროექტის
განმავლოვში
2დღე
2დღე
2დღე
1
დღე
|
რესურსები
|
ფორმატები, სახატავი ფანქრები,
ფერადი ფურცლები, თაბახის ფურცლები , კომპიუტერი, პროექტორი, პრინტერი,
თაროები ნამუშევრების გამოფენისთვის.
|
|
პროექტის პროდუქტი
|
კოლექციები გამოფენისთვის,
საინფორმაციო სლაიდ შოუ
|
|
ბიუჯეტი
|
საკანცელარიო ნივეთბი 50ლარი
ესკურსიის ხარჯები 200ლარი
საგამოფენო ხარჯები 100 ლარი
|
Add caption ონლაინ პრექტი
სასწავლო ონლაინ პროექტი: დედამიწა, რადიოაქტიური გამოსხივება და თანამედროვე გამოწვევები
პედაგოგი: ცირა ასათიანი
თემა: რადიოაქტიული
გამოსხივება, ბირთვული კვლევები
შეფასების კრიტერიუმები
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий