პროექტები

 
სასწავლო პროექტი: „ავად არის დედამიწა სიცხე აქვს!“
პედაგოგი: ცირა ასათიანი თემა: თბოგადაცემა და მისი სახეები.  სათბურის ეფექტი.
საგანი
 ფიზიკა
მიზნორივი ჯგუფი
მე-8 კლასი

მოსწავლეთა რაოდენობა 12

პრობლემის ანალიზი:
 მოსწავლეთა შედეგების მონიტორინგის  საფუძველზე ვთვლი, რომ მოსწალეებს ესაჭიროებოდათ   დამატებითი აქტივობები ცოდნის განმტკიცებისათვის და დამატებითი ინფორმაციის მიღებისთვის.   ამას   საგაკვეთილო დროის სიმცირე და  არასაკმარისი  რესურსებიც ემატება.  აქვე მინდა ავღნიშნო,  რომ ამ  საკითხმა დიდი ინტერესი გამოიწვია მოსწავლეებში და  სწორედ,ამიტომ გადავწყვიტე გამომეყენებინა პროექტული სწავლება.
პროექტული სწავლებისას მოსწავლეებს   უღვივდებათ ინტერესი აღნიშნული საკითხისადმი და უნვითარდებათ მაღალი სააზროვნო უნარები( ანალიზის, კრიტიკული აზროვნების, ტრანსფერის უნარები) .
         ჩემი მოსწავლეები აზერბაიჯანელი ბავშვები არიან,ამიტომ აქტივობების დაგეგმვისას ვითვალისწინებდი მათ ენობრივ ბარიერს და თვითშეფასების შედარებით დაბალ დონეს რაც ასაკისა და არასაკმარისი გამოცდილების შედეგიცაა.პროექტი არ მოიცავს მხოლოდ გაკვეთილს და ის მრავალფეროვანი აქტივობებით არის დატვირთული (ჯგუფური მუშაობა, ექსკურსია, ატარებენ  კვლევას და სხვა) ეს კი  მოტივაციასა და მაქსიმალურ ჩართულობას განაპირობებს .
 მოსწავლეები იღენენ დამატებით ცოდნას და გამოცდილებას. 

 სასწავლო მიზანი:
·           მოსწავლემ შეძლოს , მიზანმიმართულად  გაანალიზოს    თბოცვლის პროცესის გავლენა გარემოს კლიმატის ჩამოყალიბებაზე შექმნას თემის შესაბამისი საინფორმაციო  ბანერები და სლაიდ შოუ, შედეგები წარმადგინოს საკლასო გამოფენაზე პეზენტაციით.
·          მაღლი სააზროვნო უნარების განვითრება 

მოსალოდნელი შედეგი
შედეგი თალსაჩინოა თუ:
   მოსწავლემ შეძლო და მიზანმიმართულად  გაანალიზა   თბოცვლის პროცესის გავლენა გარემოს კლიმატის ჩამოყალიბებაზე, შექმნა თემის შესაბამისი საინფორმაციო  ბანერები და სლაიდ შოუ, შედეგები წარმადგინა საკლასო გამოფენაზე პეზენტაციით.

კავშირი მოსწავლის მიმდინარე სამუშაოებთან

კვლ.VIII.4.


ამოცანები

1.       ლიტერაურის გაცნობა
2.       კვლევა „ დაკვირვება ბუნებაზე“
3.       ექსკურსია
4.        შეჯამება: ესე და ნახატები
5.        საკლასო  საინფორმაციო გამოფენა „  ავად არის დედამიწა სიცხე აქვს!“
აქტივობები
1.       ლიტერატუტის გაცნობა
·         სახელმძღვანელოში მოცემულ ტექსტზე მუშაობა
·         კლასის დაყოფა ჯგუფებად და შესაბამისი დავალებების გადანაწილება( ინფორმაციის მოძიებას სხვადასხვა  წყაროდან)
·            ჯგუფების მიერ  ელექტრონული პორტფოლიოების შექმნა და წარმოება( მოძიებული    ინფორმაციის დახარისხებისთვის)
·          მოსწავლეთა შედეგებზე  დაკვირვება  და მონიტორინგი ( დაკვირვების ჟურნალი)
2.    
კვლევა“დაკვირვება ბუნებაზე
„ ჩემი პირველი მეცნიერული კვლევა“
·         კვლევის საორგანიზაცოი საკითების მოგვარება
·         პროექტის განმავლობაში დაკვირვება გარემოზე,ჩანაწერების წარმოება, ამინდის მონიტორინგი,  ჟურნალ:„ ჩემი პირველი მეცნიერული კვლევა“ წარმოება

3.     ექსკურსია  ფიზიკის მუზეომში „ექსპერამენტორიუმში“



·         საორგანიზაციო  საკითხების მოგვარება
·         ვიზიტი მუზეუმში
·          ფოტო და ვიდეო მასალის შეგროვება( მუზეუმის ადმინისტრაციასთან შეთანხმებით)
·           დისკუსია ექსკურსიის პროცესში
·         პიკნიკი
·           გადაღებული ფოტო და ვიდეო მასალების  შეტანა  პორტფოლიოებში.
·         მოსწავლეთა აქტიურობისა და ჩართულობის მონიტორინგი( დაკვირვების ჟურნალი)

  
4.     შეჯაამება: მუშაობა ჯგუფებში
·       
  ესე (პროექტზე მუშაობისას მიღებული ინფორმაციის ანალიზის საფუძვეზე)
·           პორექტზე მუშაობისას მიღებული შთაბეჭდილებების ნახატით გადმოცემა

·                     მოსწავლეები ჯგუფებში პორტფოლიოების დახმარებით  ქმნიან ელექტრონულ საინფორმაციო სლაიდ შოუს „  დედამიწა ავად არის სიცხე აქვს.
·         სადემონსტრაციო სივრცეების მოწყობა   
·         ოსწავლეთა თანამშრომლობისა და  ჩართულობის მონიტორინგი(დაკვირვების ჟურნალი)

5.      საკლასო გამოფენა „გაუფრთხილდეთ დედამიწას“  
·          საორგანიზაციო საკითხების მოგვარება
·          ჯგუფები  აკეთებენ  ნამუშევრებისა(  ბანერზე დატანილი ესეები, ნახატები)



 და   საინფორმაციო სლაიდ შოუს  პრეზენტაციას.
 მოსწავლეთა  შედეგების მონიტორინგი( დაკვირვების ჟურნალი)
 სამოქმედო გეგმა
პოექტი გრძელდება:  18დღე
1.     ლიტერატუტის გაცნობა
·          სახელმძღვანელოში მოცემულ ტექსტზე მუშაობა
·         კლასის დაყოფა ჯგუფებად და შესაბამისი დავალებების გადანაწილება( ინფორმაციის მოძიებას სხვადასხვა  წყაროდან)
·            ჯგუფების მიერ  ელექტრონული პორტფოლიოების შექმნა და წარმოება( მოძიებული    ინფორმაციის დახარისხებისთვის)

2.     ექსკურსია თსუ-ს  ფიზიკის მუზეუმში „ექსპერიმენტარიუმში“ 
·         საორგანიზაცი  საკითხების მოგვარება
·         ვიზიტი მუზეუმში 
·         გადაღებული ფოტო და ვიდეო მასალების  შეტანა  პორტფოლიოებში.
  
3.     კვლევა „ ჩემი პირველი მეცნიერული კვლევა“
·         კვლევის საორგანიზაცოი საკითების მოგვარება
·         კვლევის  მიხედვით ჟურნალის წარმოება


·         სლაიდშოუ  შექმნა.

4.       საკლასო გამოფენა „გაუფრთხილდეთ დედამიწას“
·         სადემონსტრაციო სივრცის მომზადება
·          გამოფენა და პრეზენტაცია



1 დღე
2-3დღე


2-3 დღე




1დღე
1დღე
 1დღე

 1დღე
მთელი
პროექტის
 განმავლოვში

2დღე

2დღე
2დღე
1 დღე
რესურსები
 ფორმატები, სახატავი ფანქრები, ფერადი ფურცლები, თაბახის ფურცლები , კომპიუტერი, პროექტორი,  პრინტერი,  თაროები ნამუშევრების გამოფენისთვის.
 პროექტის პროდუქტი
  კოლექციები გამოფენისთვის,
 საინფორმაციო სლაიდ შოუ
ბიუჯეტი
    საკანცელარიო ნივეთბი 50ლარი
  ესკურსიის ხარჯები 200ლარი
  საგამოფენო ხარჯები  100 ლარი
  
   


Add caption


 ონლაინ პრექტი

 სასწავლო  ონლაინ პროექტი:  დედამიწა,  რადიოაქტიური გამოსხივება და თანამედროვე გამოწვევები
პედაგოგი: ცირა ასათიანი
 თემა:  რადიოაქტიული გამოსხივება, ბირთვული კვლევები
საგანი
 ფიზიკა
მიზნორივი ჯგუფი
მე-11 კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა 17
პრობლემის ანალიზი:
 მოსწავლეთა შედეგების მონიტორინგის  საფუძველზე ვთვლი, რომ მოსწავლეებს ესაჭიროებოდათ   დამატებითი აქტივობები ცოდნის განმტკიცებისათვის და დამატებითი ინფორმაციის მიღება.  ამას  პანდემიის პირობებში შექმნილი  ვითარებამ, ონლაინ    საგაკვეთილო დროის სიმცირე და მოსწავლე- მასწალებელს შორის   პირდაპირი  კომუნიკაციის  არარსებიბაც  ემატება.  აქვე მინდა ავღნიშნო,  რომ ამ  საკითხმა დიდი ინტერესი გამოიწვია მოსწავლეებში და  სწორედ,ამიტომ გადავწყვიტე გამომეყენებინა პროექტული სწავლება.
პროექტული სწავლებისას მოსწავლეებს   უღვივდებათ ინტერესი აღნიშნული საკითხისადმი და უნვითარდებათ მაღალი სააზროვნო უნარები( ანალიზის, კრიტიკული აზროვნების, ტრანსფერის უნარები) .
         ჩემი მოსწავლეები აზერბაიჯანელი ბავშვები არიან,ამიტომ აქტივობების დაგეგმვისას ვითვალისწინებდი მათ ენობრივ ბარიერს და თვითშეფასების შედარებით დაბალ დონეს, რაც არასაკმარისი გამოცდილების შედეგიცაა. პროექტებით სწავლება  არ მოიცავს მხოლოდ გაკვეთილს და ის მრავალფეროვანი აქტივობებით არის დატვირთული ( ონლაინ ჯგუფური მუშაობა,  ონლაინ ლაბორატორია, ინფორმაციის მოძიება და სხვ.) ეს კი  მოტივაციასა და მაქსიმალურ ჩართულობას განაპირობებს .
 მოსწავლეები იღენენ დამატებით ცოდნას და გამოცდილებას. 

 სასწავლო მიზანი:
მოსწავლემ შეძლოს,რადიოაქტივობის და  რადიოაქტიური გამოსხივების სახეების აღწერა,რადიოაქტიული გამოსხივების ბიოლოგიური ზემოქმედების შესახებ ინფორმაციის მიღება, მიღებული ცოდნის ანალიზის, სინთეზისა და გამოყენების უნარების განვითარება.
·          
მოსალოდნელი შედეგი
შედეგი თალსაჩინოა თუ:
·            სხვადასხვა მეცნიერის ექსპერიმენტული კვლევის ანალიზის საფუძველზე ახასიათებს a-, b- და gგამოსხივებას, მსჯელობს მათი გამოყენების შესახებ;
·         მოიპოვებს ინფორმაციას რადიოაქტიური გამოსხივების ბიოლოგიური ზემოქმედების შესახებ, აანალიზებს და წარმოადგენს პრეზენტაციის სახით.


კავშირი მოსწავლის მიმდინარე სამუშაოებთან
ფიზ.XI. მოსწავლეს შეუძლია  ატომის აგებულების, რადიოაქტივობის და  რადიოაქტიური გამოსხივების სახეების აღწერა


ამოცანები

1.       ლიტერატურის გაცნობა
2.       კვლევა „ დაკვირვება ბუნებაზე“
3.        ონლაინ ლაბორატორია PHET.COLORADO.GE
4.        შეჯამება: ესე და ნახატები
ონლაინ პრეზენტაცია : „დედამიწა,  რადიოაქტიური გამოსხივება და თანამედროვე სამყარო“
5.        
აქტივობები
·         ლიტერატუტის გაცნობა
·         სახელმძღვანელოში მოცემულ ტექსტებზე მუშაობა
·         კლასის დაყოფა ჯგუფებად და შესაბამისი დავალებების გადანაწილება( ინფორმაციის მოძიებას სხვადასხვა  წყაროდან)
·            ჯგუფების მიერ  ელექტრონული პორტფოლიოების შექმნა და წარმოება( მოძიებული    ინფორმაციის დახარისხებისთვის)
·         ფოტო და ვიდეო მასალის შეგროვება
·          
·          მოსწავლეთა ჩართულობისა და შედეგების მონიტორინგი (  ონლაინ  შეფასებისა და აღრიცხვის  ჟურნალი)
1.      სოციალური კვლევა“ რა ვიცით რადიოაქტიური გამოსხივების შესახებ “

·         კვლევის საორგანიზაცოი საკითების მოგვარება
·         პროექტის განმავლობაში წამოჭრილ საკითხებზე კითხვარების შედგენა.

2.     ონლაინ ლაბორატორია

·         ონლაინ ლაბორატორიაში თემის შესაბამისი ცდების ჩატარება,
·         მოსწავლეთა აქტიურობისა და ჩართულობის მონიტორინგი( დაკვირვების ჟურნალი)
  
3.     შეჯაამება: მუშაობა ჯგუფებში
·         ნახატების, საინფორმაციო ტექსტების  შექმნა (პროექტზე მუშაობისას მიღებული ინფორმაციის ანალიზის საფუძვეზე)
 მოსწავლეები ჯგუფებში პორტფოლიოების დახმარებით  ქმნიან ელექტრონულ საინფორმაციო სლაიდ შოუს „  დედამიწა,  რადიოაქტიური გამოსხივება და თანამედროვე სამყარო“ა

·         Teams-ში ონლაინ შეხვედრის ორგანიზება და აუდიტორიის განსაზღვრა.
·         ოსწავლეთა თანამშრომლობისა და  ჩართულობის მონიტორინგი
·         საორგანიზაციო საკითხების მოგვარება
·         სლაიდ შოუს  პრეზენტაცია.
·         გამოქვეყნება სკოლის ვებ საიტზე
 მოსწავლეთა  შედეგების მონიტორინგი( დაკვირვების ჟურნალი)
 სამოქმედო გეგმა
პოექტი გრძელდება:  14დღე
1.     ლიტერატუტის გაცნობა
·         სახელმძღვანელოში მოცემულ ტექსტზე მუშაობა
·         კლასის დაყოფა ჯგუფებად და შესაბამისი დავალებების გადანაწილება( ინფორმაციის მოძიებას სხვადასხვა  წყაროდან)
·         ჯგუფების მიერ  ელექტრონული პორტფოლიოების შექმნა და წარმოება( მოძიებული    ინფორმაციის დახარისხებისთვის)
·         ფოტოვიდეო მასალის მოძიება


  
2.     სოციალური კვლევა „ რა  ვიცი რადიოაქტიური გამოსხივების შესახებ“
·         კვლევის საორგანიზაცოი საკითების მოგვარება
·         პროექტის განმავლობაში წამოჭრილ საკითხებზე კითხვარების შედგენა.

4.     ონლაინ ლაბორატორია

·         ონლაინ ლაბორატორიაში თემის შესაბამისი ცდების ჩატარება,
·         მოსწავლეთა აქტიურობისა და ჩართულობის მონიტორინგი( დაკვირვების ჟურნალი)
  
5.     შეჯაამება: მუშაობა ჯგუფებში
·         ნახატების, საინფორმაციო ტექსტების  შექმნა (პროექტზე მუშაობისას მიღებული ინფორმაციის ანალიზის საფუძვეზე)
 მოსწავლეები ჯგუფებში პორტფოლიოების დახმარებით  ქმნიან ელექტრონულ საინფორმაციო სლაიდ შოუს „  დედამიწა,  რადიოაქტიური გამოსხივება და თანამედროვე სამყარო“
·         Teams-ში ონლაინ შეხვედრის ორგანიზება და აუდიტორიის განსაზღვრა.
·         ოსწავლეთა თანამშრომლობისა და  ჩართულობის მონიტორინგი
·         საორგანიზაციო საკითხების მოგვარება
·         სლაიდ შოუს  პრეზენტაცია.
·         გამოქვეყნება სკოლის ვებ საიტზე
·          მოსწავლეთა  შედეგების მონიტორინგი( დაკვირვების ჟურნალი)



1 დღე
1-2დღე




1 დღე


1დღე





1დღე
1დღე




1დღე

მთელი
პროექტის
 განმავლოვში


2დღე


2დღე


1 დღე



1დღე
რესურსები
 კომპიუტერი
 პროექტის პროდუქტი
 საინფორმაციო სლაიდ შოუ
ბიუჯეტი
    0 ლარი 
  



შეფასების კრიტერიუმები

კრიტერიუმი
არადამაკმაყოფილებელი

დამაკმაყოფილებელი

კარგი

ძალიან კარგი

ჩართულობა
არ მონაწილეობს აქტივობებში ან მონაწილეობს ძალიან იშვიათად.
იშვიათად მონაწილეობს აქტივობებში და შეაქვს უმნიშვნელო წვლილი აქტივობების მსვლელობაში.
 უმეტესად მონაწილეობს
და ჩართულია
.აქტივობებში


აქტიურად ჩართულია და შეაქვს მნიშვნელოვანი წვლილი აქტივობებში.
თნამშრომლობა
 აქტივობების  დროს არ თანამშრომლობს ან თანამშრომლობს ძალიან იშვიათად თავისი  თანაკლასელებთნ.
იშვიათად თანამშრომლობს ჯუფის წევრებთან  აქტივობების მსვლელობისას.
ხშირად
თანამშრომლობს თანატოლებთან
ჯგუფური თუ იდივიდუალური  მუშაობის   დროს.
ყოველთვის აქტიურად თანამშრომლობს
თნაკლასელებთან
ანალიზის უნარი
ვერ აანალიზებს წარმოდგენილ მონაცემებს.ვერ აკეთებს გამოთვლებს.
 იშვიათად აანალიზებს წარმოდგენილ მონაცემებს.აწარმოებს გამოთვლებს.
უმეტესადაანალიზებს წარმოდგენილ მონაცემებს.  აწარმოებს გამოთვლებს.  შეაქვს წვლილი დიაგრამის შედგენიში.
აანალიზებს წარმოდგენილ მონაცემებს. აწარმოებს გამოთვლებს. და ადგენს დიაგრამას.
კრიტერიუმი
 ცუდი
საშუალო
კარგი
  ნამუშევრის  შინაარსის სტუქტურულად გამართულობა და შესაბამისობა გაკვეთილის თემასთან
ნამუშევარი  შინაარსობრივად არ არის კონსტრუირებული და არ შეესაბამება თემას
ნამუშევარი  შინაარსობრივად არ არის კონსტრუირებული და  თუმცა შეესაბამება თემის შინაარს.
ნამუშევარი  შინაარსობრივად კონსტრუირებულია და შეესაბამება  თემას
ნამუშევრის ორიგინალურობა
 ნამუშევარში არ არის გაფორმებული და შეიცავს მხოლოდ ტექსტს
ნამუშევარში არის გაფორმებული და შეიცავს მხოლოდ ტექსტს, თუმცა  ნაკლებად არის წარმოდგენილი გადაღებული ფოტო და ვიდეო მასალები.
ნამუშევარში  გაფორმებულია ნახატებითა და სურათებით, მოძიებული, გადაღბული მასალებით და დატანილია   თემის შესაბამისი ესეები.




Комментариев нет:

Отправить комментарий